środa, 14 maja 2014

Kreatywność w biznesie

Nie da się ukryć, że kreatywność jest nieodłącznym elementem biznesu. Bo jak zdobyć klientów na swoje usługi czy produkty, skoro w żaden sposób nie są one kreatywne? Nawet jeśli zamierzamy robić coś, co robi już setki ludzi na świecie - musimy wykazać się innowacyjnością. Nasz produkt, czy nasza usługa musi się czymś wyróżniać, chociażby wzorem, kolorystyką, ciekawym podejściem do tematu... Musimy być w czymś inni niż wszyscy. Nawet reklamując swój produkt musimy go prezentować ludziom inaczej, niż robi to konkurencja. Bez tego nasz biznes upadnie szybko.

KREATYWNOŚĆ W BIZNESIE

Jak już zostało wspomniane wcześniej - kreatywność w biznesie musi się odnosić do wielu jego aspektów. Należy to rozpatrywać pod kątem działań zewnętrznych i wewnętrznych. Działaniami zewnętrznymi będą te, o których wspomniano wcześniej - pomysłowa reklama, nowatorski produkt, innowacyjne wykonanie... Tymczasem działania wewnętrzne odnoszą się do kreatywnego zarządzania swoim własnym biznesem, czyli z jednej strony prowadzenie go w sposób maksymalnie efektywny ekonomicznie, a z drugiej pobudzanie samej kreatywności pośród pracowników, by ta pozytywnie wpływała na rozwój i bieżące działania firmy.

KREATYWNY BIZNES

Może nie tyle w opozycji, co obok pojęcia kreatywności w biznesie, stoi również pojęcie, które rozumiemy jako kreatywny biznes. Czym on jest? Co on określa? Jest to pojęcie odnoszące się do biznesu opartego o kreatywność i handel nią, jako sposobu na zarabianie pieniędzy. Można więc powiedzieć, że tyczy się to rozmaitych agencji kreatywnych, agencji reklamowych, agencji interaktywnych etc. Pomysły i ich realizowanie to właśnie główne cechy takich biznesów.

ZAWODY KREATYWNE

W branży kreatywnej istnieje wiele rozmaitych zawodów, które muszą się charakteryzować pomysłowością. I to nie lada pomysłowością! W końcu przecież dobry copywriter musi tryskać nowatorskimi ideami niemalże na zawołanie! Rozmaici graficy muszą mieć talent, jeśli chodzi o zmysł estetyczny, ale też jednocześnie muszą umieć się wykazać kreatywnością. Można też powiedzieć, że ta branża ociera się nieco o sztukę, bo niekiedy ma ona wydźwięk artystyczny... Taki pop-art!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz